mandag 16. juli 2012

Alene til Mølen

Idag var jeg på tur for første gang alene med Duppeliten. Turen gikk ut til Mølen som ligger midt i Breiangen. Båten er flott å seile alene. Alle fall er ført tilbake til cockpit og det gjør at alt er innenfor en armlengdes avstand. Jeg koste meg stort ute i solen, men måtte på med regntøy etterhvert. Jeg lærer at vindfrontene ligger foran skyene så det er bare å følge med på himmelen. 
Jeg opplevde faktisk å holde 5 knop på sønnavind for så oppleve at vinden på et blunk ble helt borte, solen kom fram igjen og jeg måtte starte motoren. Deretter ble det rak vestavind som dreide til sør igjen når jeg kom inn til Holmestrand. Det er umulig å planlegge vinden når været er så ustabilt. Det er morsomt å erfare at man bare har å spille på lag med naturen, for man blir veldig liten sammen med den. Se på det fantastiske skysystemet på bildene under. Alle ble tatt innenfor en periode på 4 timer. 

Duppeliten i god drive inn til Holmestrand (foto: Cecilie Løvaas)

Kaffe på primus smaker fantastisk på fjorden

Mølen

Nordenden av Langøya

Utsikt mot Tofte og Tofteholmene

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar