søndag 29. juli 2012

Kveldstur og vinden som ble borte (nok en gang)

Idag dro jeg ut på en kveldstur i fin vind fra syd. Duppeliten kom opp i 5.9 knop på GPSen og jeg var svært så fornøyd. Da jeg hadde seilt ca en time skjedde det samme som skjedde sist jeg var mellom Langøya, Mølen og Hortenslandet. Det ble helt plutselig vindstille i det sola brøyt fram bak skyene. Det ble helt havbleike og den eneste muligheten var å kjøre motor hjem igjen. Det ble varmt og godt, men litt kjedelig å gå for motor tilbake når det for et øyeblikk siden var fantastiske seileforhold...
Jeg skulle gjerne lært og lese vinden og himmelen litt bedre slik at jeg kunne forutsi dette i framtiden. Hvis noen har noen tips eller erfaring tas alt imot med takk :-)
Panorama fra Mulåsodden og Langøya til Mølen (Klikk for stort bilde)
Panorama fra Hortenslandet til Frebergsvik og Sandsletta (Klikk for stort bilde)

Vind i seila
Vinden er fullstendig borte


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar