torsdag 14. juni 2012

Mye seileglede med 20 fot, også for gamlegutta

Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves heter det. Og mens jeg venter på å få hentet Duppeliten og sommerferie, så leser jeg båtstoff hjemme i sofaen. 


Som båteier er jeg totalmedlem i Redningsselskapet. Dette gir trygghet på sjøen uansett hvor du er og båtstørrelse. Det er jo en gang slik at motorhavari er bråstopp, uansett båtstørrelse og man vet aldri hva som kan skje når man er ute. Derfor tenker jeg det er en trygghet. Dessuten får en mye nyttig informasjon som båteier.

Med dette medlemskapet kommer RS / Trygg på sjøen magasinet. I nr. 2 2012 skriver de om den gamle redaktøren av magasinet Seilas, Henrich Nissen-Lie (74). Han har vært redaktør av bladet i over 40 år han på peker at han har vært borti det meste av store seilbåter. Han sier overaskende nok at: 

"Jeg mener og har alltid ment at seilergleden er omvendt proporsjonal med størrelsen. Jo mindre båt, desto artigere er det."

Jeg ble oppløftet over en slik uttalelse i og med han fortsatt seiler sin 20 fots Marieholm.

Videre sier han: "Det beste man kan gjøre for at hele familien skal trives om bord, er å ta hensyn til alle og sørge for at alle har noen oppgaver."


Bilde av artikkelen i RS / Trygg på sjøen nr. 2 2012

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar